Fachowy personel kluczem do sukcesu
Dobre SPA musi oferować usługi na wysokim poziomie, bo tylko wówczas będzie mogło liczyć na pozytywne recenzje klientów oraz to, że polecą oni dane miejsce swoim bliskim i znajomym. Dobrze wiemy, że w dobie internetu zła reputacja może się błyskawicznie zemścić na każdym biznesie i ciężko wówczas coś z tym zrobić. Należy zatem postawić na trzy czynniki, które wpłyną na postrzeganie SPA. Omówimy je po kolei zaczynając od czynnika ludzkiego, zdaniem wielu – absolutnie kluczowego. To jakich ludzi zatrudnia SPA ma bowiem ogromny wpływ na jego funkcjonowanie. Klienci, którzy chcą skorzystać z naszych usług czynią to w dobrej wierze i chcą, aby za pieniądze, które zapłacą potraktowano ich właściwie.
Mamy tu na myśli, że wykonana usługa będzie stała na wysokim poziomie, a personel uczyni wszystko, by klient czuł się zadowolony i by zapewniono mu maksimum komfortu. Ludzie muszą być odpowiednio przygotowani, stąd poważne SPA nie powinno oszczędzać na szkoleniach i wpływać na pracowników, by rozwijali się zawodowo również we własnym zakresie. W obecnych czasach to po prostu konieczność. Oprócz wiedzy i praktycznych umiejętności szalenie istotna jest także mentalność personelu, jego podejście do drugiego człowieka. Pracownik SPA powinien być człowiekiem dużej kultury, któremu nie brakuje empatii i cierpliwości, ponieważ klienci mają nierzadko swoje problemy, które chcieliby rozwiązać. Choć SPA nie jest gabinetem medycyny estetycznej, to przy odpowiednio dobranych działaniach można pewne rzeczy poprawić.